At få håbet hos et barn til at spire som en plante. Det er grundtanken i Plantoramas strategiske partnerskab med Julemærkehjemmene. Ønsket er at hjælpe udsatte børn til en lysere fremtid.
Plantorama er en dansk, familieejet virksomhed. Derfor giver det god mening for dem at støtte børn i Danmark, som har det svært. Det strategiske partnerskab udspringer af ønsket om at bidrage til at skabe gode oplevelser for børn, da det netop er de gode oplevelser, som kan få børnenes udvikling til at spire.
Gennem partnerskabet har Plantorama siden 2019 bidraget med økonomisk støtte og skabt synlighed om Julemærkehjemmenes arbejde for børn, der mistrives.
Det betyder rigtig meget for os at være med til at gøre en forskel for udsatte børn i Danmark gennem samarbejdet med Julemærkefonden.
Heidi Kørner Bjørn, Owned Media Manager hos Plantorama.Hvert år op til jul kører Plantorama kampagnen ”Giv et barn smilet tilbage”. Her donorer de 5 kr. direkte til Julemærkehjemmenes arbejde, hver gang de sælger en luksus-julestjerne i et af deres centre.
Kampagnen har hver gang været en stor succes. Den seneste kampagne bidrog med hele 125.000 kr. til Julemærkehjemmene.
Som en del af kampagnen har Plantorama flere gange været på besøg på et Julemærkehjem for at lave interviews og optage film med børn fra Julemærkehjemmene.
I 2020 og 2021 fulgte de 14-årige Daniel, som var på ophold på Julemærkehjemmet Hobro.
I 2021 lavede Plantorama også korte videoer, hvor 10 julemærkebørn ærligt fortæller, hvorfor de har valgt at komme på Julemærkehjem, og hvordan opholdet kan hjælpe dem. Se videoerne på plantorama.dk.
I den første film fra 2020 fortæller Daniel åbenhjertigt om, hvorfor han var på Julemærkehjem, og hvordan opholdet havde styrket hans humør og selvværd.
I filmen fra 2021 fortæller Daniel om, hvordan det er at komme tilbage til sin skoleklasse, og hvordan han bruger det, han har lært på Julemærkehjemmet til at få venner og indgå i fællesskaber.
”Det betyder rigtig meget for os at være med til at gøre en forskel for udsatte børn i Danmark gennem samarbejdet med Julemærkefonden. I vores organisation har vi ressourcerne til at formidle Julemærkefondens budskab bredt på vores mange markedsføringskanaler."
"Vi oplever, at det er et CSR-projekt, der giver mening for os som dansk, familieejet virksomhed og som samtidig engagerer og optager vores kunder i stor stil,” fortæller Heidi Kørner Bjørn, Owned Media Manager hos Plantorama.