Prøv vores nye samtalespil

Få en gratis prøve på spillet, hvor alle vinder. Lær dig selv og din familie bedre at kende.

Nej takJa tak

JulemærkerNytrykSærarkPinsKogebøgerVis din støttee-Støttemærket
Vores arbejde Historien Julemærket Bestyrelse Regnskaber Ambassadører Protektor
Bliv VirksomhedsVenGiv en VirksomhedsGaveBliv ErhvervsPartnerNyt om erhverve-Støttemærket
Mød børneneSe videoerSe opskrifterFå vores nyhedsbrev
Ansøg om opholdOm hjemmeneSådan hjælper viSpørgsmål og svarTema om mobning
Kontakt JulemærkefondenFind medarbejdereSe ledige stillingerKontakt Julemærkehjemmene
Støt nu
top

Julemærkehjemmene

Giver børn en ny start

NYT FAMILIESPIL SÆTTER FOKUS PÅ BØRNS TRIVSEL

I samarbejde med Small Talk – Big Questions har Julemærket lavet et nyt samtalespil, som sætter fokus på trivslen hos børn og unge. Spørgsmålene, har Julemærkehjemmene været med til at skrive og de handler bl.a. om venskab, familie, skole og sunde vaner.

Small Talk Big Questions udviklet i samarbejde med Julemærkehjemmene

Hvad er din største drøm? Hvad sætter du pris på hos en god ven? Og hvad betyder likes på sociale medier for dig?

Spørgsmål som disse og mange andre kommer på bordet, når man spiller den nye udgave af familiespillet Small Talk - Big Questions. Det er en ganske særlig udgave af spillet, da det er blevet til i samarbejde med Julemærkehjemmene.

Vi har bidraget til spørgsmålene med vores viden om trivsel hos børn og unge. Gennem et tæt samarbejde med Katja Bamberger Bro, stifter af Small Talk – Big Questions, har vores personale udarbejdet spørgsmål, som på en sjov og nærværende måde kan sætte fokus på det, som skaber værdi og glæde i børn og unges hverdag. Derfor handler spørgsmålene om fx venskab, familie, skole, selvværd, motion, sund kost og digitale vaner.

Spillene kommer også til at indgå i trivselsværkstederne, som er en del af opholdet på Julemærkehjem. Her sætter børnene bla. ord på, hvad venskab og gode fællesskaber er.

Et spil hvor alle vinder

Small Talk - Big Questions kan spilles både hjemme, i fritidsklubben og som en del af skoleundervisningen. De 72 spørgsmål er udformet på dansk og engelsk. De kan besvares af både voksne og børn fra 6 år.

Som i de andre Small Talk - Big Questions-spil er der ingen rigtige eller forkerte svar. Alle vinder viden ved at snakke sammen og dele sine historier og tanker.

Spillet kan købes i Bog&idé og andre udvalgte butikker over hele landet, på focksy.dk samt i vores netbutik

Et spil koster 99,95 kr. For hvert solgt spil går 15 kr. til Julemærkehjemmene.

Small Talk Big Questions udviklet i samarbejde med Julemærkehjemmene

Small Talk - Big Questions er udviklet i samarbejde med Julemærkehjemmene.

Kan styrke fællesskabet

”Vi er glade for at kunne være med til skrive spørgsmålene til spillet. Vi oplever desværre at flere og flere børn udsættes for mobning eller står uden for fællesskabet. Spillet kan være med til at gøre os bedre til at tale om, hvordan vi hver især bedst trives i fællesskaber”, siger Søren Ravn Jensen, direktør i Julemærkefonden.

”Jeg er rigtig glad for at det nye Small Talk er lavet i samarbejde med Julemærkehjemmene, for de emner og spørgsmål, som vi har udarbejdet, er relevante at tale om i alle familier og skoleklasser i Danmark. For hver solgt æske støttes Julemærkehjemmenes fantastiske arbejde og giver børn som mistrives endnu bedre vilkår, for at opnå deres mål og drømme. Det gør dette samarbejde endnu mere vigtigt for mig”, siger Katja Bamberger Bro, stifter af Small Talk - Big Questions.

Lars Fruergaard Jørgensen, CEO i Novo Nordisk overrækker et eksemplar af spillet til Søren Ravn Jensen, direktør i Julemærkefonden

Lars Fruergaard Jørgensen, CEO i Novo Nordisk overrækker et eksemplar af spillet til Søren Ravn Jensen, direktør i Julemærkefonden.

Støttet af Novo Nordisk

Novo Nordisk har sponsoreret de første 1.000 eksemplarer. Det betyder at alle børn, som er på ophold i 2021 får et spil, de kan tage med hjem.

Novo Nordisk har gennem flere år via forskellige aktiviteter støttet op om Julemærkehjemmene.

Det nye Small Talk-spil kan starte vigtige samtaler hos børn og skabe fortrolighed omkring emner, der kan være svære at tale om. Derfor er Novo Nordisk glad for at have fået muligheden for at sponsorere denne særlige udgave af Small Talk.


ssssss