Pædagogisk tilgang

Fire børn står sammen i haven på Julemærkehjemmet Fjordmark. De står i en cirkel og taler sammen og griner.

Vores pædagogiske tilgang bygger på nærvær, fællesskab og tryghed. Vi lærer børnene nye måder at se på sig selv og verden. Det er med til at styrke deres selvfølelse, mod, energi og evne til at glæde sig og se lyst på fremtiden. 

Tobias, 14 år

At komme på Julemærkehjem er den bedste beslutning, jeg har taget. Jeg har lært meget, og det føler jeg mig meget taknemmelig for.
Billede af Tobias, 14 år
Tobias, 14 år

Dagligdagen på Julemærkehjem

En pædagog står sammen med to piger i køkkenet og laver mad.

Få et indblik i dagligdagen på de fem Julemærkehjem, hvor vi hver dag hjælper børn ud af mistrivsel og ind i fællesskaber. Tydelige strukturer og plads til både bevægelse og fordybelse er noget af det, der gør, at vi kan hjælpe børn til bedre trivsel.

Vores børnesyn

1 af 7
  • Alle børn er unikke og værdifulde
  • Alle børn har værdi for fællesskabet
  • Alle børn har behov for venner
  • Alle børn har potentiale til at udvikle sig
  • Alle børn yder det bedste, de kan
  • Alle børn har behov for anerkendelse og omsorg
  • Alle børn har behov for nærværende voksne
1 af 7

Samarbejde om barnet

Et barn på Julemærkehjem holder møde med sin mor og en pædagog. Moren holder om sin datter og giver hende et kys på panden.

Det er vores mål at skabe varige positive forandringer for barnet. Et tæt samarbejde med barnets familie, skole og kommune samt foreninger og organisationer er med til at sikre, at barnet får den bedste støtte også efter opholdet hos os. Julemærkehjemmets indsats for barnet strækker sig over et halvt år fra det første møde med barnet og familien til den sidste og opfølgende samtale.

Vil du vide mere?

Få mere viden om, hvordan vi hjælper børn til bedre trivsel