Få vores nyhedsbrev

Følg børnene og få historier fra Julemærkehjemmene og information om hjælpearbejdet!

Nej takJa tak

JulemærkerNytrykSærarkPinsKogebøgerStøttevarere-Støttemærket
Vores arbejde Historien Julemærket Bestyrelse Regnskaber Ambassadører Protektor
Giv en VirksomhedsGaveBliv VirksomhedsVenBliv ErhvervsPartnerFå inspiratione-Støttemærket
Mød børneneSe videoerSe opskrifterFå vores nyhedsbrev
Ansøg om opholdOm hjemmeneSådan hjælper viSpørgsmål og svarTema om mobningInformationsmøder
Kontakt JulemærkefondenEr du blevet ringet op?Find medarbejderLedige stillingerKontakt Julemærkehjemmene
Støt nu
top

Julemærkehjemmene

Giver børn en ny start

Plantorama giver børnene smilet igen

For tredje år i træk støtter Danmarks største have- og plantecenter-kæde, Plantorama, Julemærkehjemmene med kampagnen ”Giv et barn smilet tilbage”

Daniel var i 2020 på ophold på Julemærkehjemmet Hobro

Daniel var i 2020 på ophold på Julemærkehjemmet Hobro. (foto: Plantorama)

Der er mange grunde for børn til at smile i julemåneden. Med Plantoramas julekampagne har udsatte børn fået en ekstra grund. Hver gang Plantorama sælger en Luksus-julestjerne i en af deres 13 centre, sender de fem kroner til Julemærkehjemmene. Sidste år samlede de med en tilsvarende kampagne 125.000 kr. ind.


Mød Lærke og de andre børn

I anledning af kampagnen har de besøgt Julemærkehjemmet Hobro, hvor de har talt med 10 børn, om hvorfor de er på Julemærkehjem og hvad de har fået ud af opholdet.

Du kan se videoen med Lærke nedenfor og se videoer med de andre børn her


Daniel før og nu

I 2020 lavede Plantorama et længere portræt af 14- årige Daniel, som var på ophold på Julemærkehjemmet Hobro. I år har de besøgt ham i hans skole for at høre, hvordan det har været for at komme tilbage, og hvilke reaktioner han har fået fra sine klassekammerater.

I filmen fortæller han bl.a. om, hvordan har har ændret sig og nu kan hjælpe andre, fordi han ved, hvordan det kan være at have det svært.

Du kan se filmen nedenfor og læse mere om ham her


En forskel for udsatte børn

Vi er utrolig glade for vores partnerskab med Plantorama. Gennem deres film skaber de opmærksomhed om vores arbejde, ligesom vi har stor gavn af de bidrag, som de sammen med deres kunder samler ind. På den måde er de med til at gøre en forskel for udsatte børn, som har det svært.

”Kampagnens formål er selvfølgelig at samle så mange penge ind som muligt, men også at sætte fokus på og støtte op om det gode arbejde Julemærkehjemmene gør for så mange danske børn”, fortæller Kirsten Jensen, der er marketingchef i Plantorama.

”At skabe gode oplevelser er noget, vi har tilfælles med Julemærkehjemmene, og det er netop oplevelserne, som giver os fundamentet til at lykkes og få noget til at spire” siger hun om, hvorfor det giver dybere mening for Plantorama at samarbejde med Julemærkefonden.

Kampagnen ”Giv et barn smilet tilbage” kører frem til jul i Plantorama.

ssssss