Tilmeld nyhedsbrev

Få historier fra Julemærkehjemmene og information om hjælpearbejdet!

Nej takJa tak

JulemærkerSærarkNytrykPinsKogebøgerAndre varere-Støttemærket
Vores arbejde Historien Julemærket Bestyrelse Regnskaber Ambassadører Protektor
Bliv VirksomhedsVenGiv en VirksomhedsGaveBliv ErhvervsPartnere-Støttemærket
Se alle nyhederMød børneneSe videoerSe opskrifterFå vores nyhedsbrev
Ansøg om opholdOm hjemmeneSådan hjælper viSpørgsmål og svar
Kontakt JulemærkefondenFind medarbejdereSe ledige stillingerKontakt Julemærkehjemmene
Støt nu
top

Julemærkehjemmene

Her bliver børn - børn igen

Julemærkefonden gearer op på erhvervssamarbejder:

Mød vores nye chef for strategiske partnerskaber her

Katrine Svarre Müller er startet i Julemærkefonden i en nyoprettet stilling som chef for strategiske partnerskaber. Det er en del af en opprioritering af vores samarbejder med virksomheder og fonde. Mød Katrine her, og læs om hendes blik på, hvordan din virksomhed eller organisation kan arbejde sammen med Julemærkefonden på en måde, der giver maksimal værdi for begge parter.Katrine Svarre Muller

Hvem er du, og hvor kommer du fra?

Jeg har en baggrund som cand.merc og har de sidste 16 år arbejdet med marketing, innovation og partnerskaber mv. i forskellige fødevarevirksomheder, i Madkulturen under Fødevareministeriet og senest i Meyers. Jeg kom til Julemærkefonden 1. marts i år.

I mit arbejdsliv har jeg arbejdet med mange CSR-projekter. B.la. har jeg været med til at starte Arla Fondens store CSR-projekt ”MADlejr”. Det er en ny form for lejrskole, hvor børn fra 6.-7. klasse deltager i et alternativt læringsforløb, hvor de kan finde glæden ved madlavning og samtidig få en holdning til det, de spiser.

Det projekt er noget af det sjoveste og mest givende, jeg har været med til. Så da muligheden dukkede op for at indgå i en nyoprettet stilling her i    Julemærkefonden, tænkte jeg, at det var en fantastisk mulighed.  For her har jeg mulighed for at kombinere min kommercielle bagrund med at hjælpe børn i Danmark, der har det svært.

Vi vil altid gerne skræddersy partnerskaberne, så de passer til det virksomhedernes ønsker. Vi bruger gerne en workshop-session på at brainstorme på forskellige ideer, at virksomhederne får mødt børnene og hører deres historie samt at vi får et kendskab til virksomhedens strategi og ud fra det planlægger konkrete aktiviteter. 

Katrine Svarre Müller, chef for strategiske partnerskaber, Julemærkefonden

Hvad kan virksomheder få ud af at samarbejde med Julemærkefonden?

Først og fremmest har vi en god sag og nogle gode resultater. Det nytter at støtte Julemærkefondens arbejde, og der bliver hele tiden evalueret på, om der er noget der kan gøres bedre.

Vi vil altid gerne skræddersy partnerskaberne, så de passer til det virksomhedernes ønsker. Vi bruger gerne en workshop-session på at brainstorme på forskellige ideer, at virksomhederne får mødt børnene og hører deres historie samt at vi får et kendskab til virksomhedens strategi og ud fra det planlægger konkrete aktiviteter.

Og endelig håber vi, at virksomhederne oplever os som kompetente, professionelle og engagerede samarbejdsparterne.

Vi oplever flere steder, at det giver stolte medarbejdere at støtte en god sag, og samtidig også at det viser noget om virksomhedens værdier og profil.

Katrine Svarre Müller, chef for strategiske partnerskaber, Julemærkefonden

Hvordan kan samarbejder foregå?

Der er mange typer af samarbejder!

Det kan Fx Novo Nordisk, der via deres frivillighedsprogram TakeAction har medarbejdere, der samler midler ind på frivillig basis. Og det behøver man ikke have Novo Nordisks størrelse for at kunne gøre. Det kan også være virksomheder, der ønsker at lave fælles kampagner og aktiviteter, hvor overskuddet går til børn på Julemærkehjem.

Vi ser også, at flere har lyst til at skabe events. Det gælder fx Compass Group, der sammen med DGI og Roskilde Firmaidræt arrangerer Julemærkeløbet – et familieløb i Roskilde, hvor vi løber for at samle midler ind til børn på Julemærkehjem.

Og så er der naturligvis også muligheder på lidt mindre skala. Enten som enkelt donationer, virksomhedsvenner mv.

Hvad skal man gøre for at komme i gang?

Man skal bare tage kontakt mig! Og så tager vi en helt uforpligtende snak om mulighederne.

Kontakt Katrine Svarre Müller:    2681 9081 / katrine.svarre@julemaerket.dk.